Attention Seeker

Posted on July 27, 2009

2


I posted on the Immigration Center- Subang Branch, critisize much if it than complimented it. Unsurprisingly, the immigration center is never the most popular place or topic to be discuss about. Most of the time we meet grumpy workers there who are just to rude to enlightened you on something you don’t know. Their information board is horrendous as well!

A few days ago, i received comments from an angsty person who thinks the Immigration cernter of Tawau is too stupid to understand her that her mykad is a farce because her stepfather had given false information that she is his flesh and blood. She is in rage that such lies are been put for legal consent and wants to rectify the matter, and she went to Putrajaya and the immigration of Tawau to lodge a complain. Blah-blah-blah…com.my

Here’s the remainder pathetic story from this woman after i’ve deleted the first two comments:

Soalnya disini bukan sebab saya pelacur ataupun gila,soalnya siapa yang beri keterangan palsu?siapa yang peralatkan jabatan kerajaan malaysia jpn?dan tak mungkin orang filipino macam saya perolehi mykad kalau bukan orang malaysia yang buat.yang membuat adalah orang badjau sebab mereka banyak kuasa di malaysia.tahu tak orang badjau banyak yang masuk islam juga banyak yang masuk agama kristian di filipina dan asal usul mereka dari badjau laut yang asalnya tiada agama?sekarang orang badjau banyak kuasa di malaysia.sedang naib presiden umno pun berbangsa badjau.saya memiliki dua surat beranak,tentu satu diantaranya adalah palsu.jangan pula mereka fitnah pekerja di jabatan-jabatan filipina cuai seperti pekerja jabatan-jabatan jpn di sabah yang cuai dan bodoh.yang senang diperalatkan oleh orang-orang badjau.

And at the 4th comment for today she started to preaching on religion …..
Seandainya,ada satu cerita,seorang lelaki yang pemilik pada sebuah kitab al-quran, dia hanya jadikan kitab tersebut sebagai hiasan ruang tamu agar dikatakan islam, (takut dikatakan bukan islam sebab berasal dari keturunan yang dulunya tidak beragama.dan takut dipandang rendah oleh melayu.)
Dating seorang pendatang tanpa izin ke negaranya,dan menjadi tamunya,melihat semua buku-buku lamanya dan mengkaji isi-isi buku tersebut.dan sehingga, menghafal tafsiran beberapa ayat dalam al-quran.dan kini dia mengkajinya secara mendalam dan mendapat kesedaran yang belum disedari oleh manusia di bumi tentang keadaan al-Qur-an di dunia.
Jadi,layak ke si pemilik al-qur-an tersebut menagih si pembaca mendapat pelajaran dari kitab miliknya?

Langsuir,biasanya selepas menghisap darah manusia,akan kemudian menggantikannya dengan racun oleh sebab itu ada kesan Lebam bekasnya.

Jadi,kewujudan mereka ialah panggil orang ikut mereka bila sudah menerima pemberian mereka.
Kewujudan mereka adalah untuk menggelapkan perkara yang sebenar,Zina berasal dari perkataan Bahasa Swahili(Arab Afrika).Bermaksud  Secret Spirit.

Setiap yang dirahsiakan selalunya memalukan.nabi adam dan hawa lahir ke dunia tanpa pakaian.agama islam menyuruh pengikutnya untuk berkurung atas sebab yang baik,iaitu untuk keselamatan wanita-wanita yang baik pada zaman jahiliah.pada zaman itu,tidak boleh dikenal pasti mana satu pelacur dan mana satu perempuan baik.dan oleh kerana takut tersilap maka diadakan memakai tudung.

Selalunya mereka tiada kesabaran kerana akan membalas dendam, tetapi kita lihat mereka kuat iman, sebab mereka bukan seperti manusia biasa, mereka percaya pada perkara yang ghaib, kerana ada kembar dan roh mereka pandai terbang.

Sekali engkau masuk dalam perangkap mereka,susah untuk kau lepaskan diri keluar dari kurungan mereka.kerana jiwa mu terikat,mungkin ada harapan jika buat kenduri menebus jiwa.
(Which at the bottom of my sincere sympathies… i do not understand all this and what it has got to do with anything in your MYKAD case =.=” )


saya rasa saya mendapat gangguan, tetapi saya percaya selepas saya guna passport sudah ia akan pulih secara otomatik.kerana saya percaya sebabnya adalah kerana saya guna mykad palsu yang berbintikan bapa tiri yang rupanya melucukan,namanya pun pelik. muhammad bin bimbang,nama sebenar.dan mempunyai 5 anak lelaki dan serang anak permpuan dengan isteri pertama yang serupa dengannya.mungkin sebab dengki,dia cuba nak rampas semua kebanggaan saya.saya tak sampai hati nak cakap tetapi kalau saya tak cakap yang benar macam mana orang lain nak tolong saya?.orang-orang pun kata dia hodoh macam bapanya.

(For a person who knows they have  psychiatry problem and knows that they will be cured if she can use her passport is utter rubbish!! That’s not a psychiatry problem… it’s more like displacement problem with much self denial. I wish you are able to meet my lecturer Dr.Roekani so that he’ll solve ur mania and resentments.)


saya sekejap dikata gila,mungkin dulu ketika saya berumur 17tahun,kerana hisap gam,dan dimasukkan ke pusat kebajikan taman seri putri,menggatal,kota kinabalu dan selalu kena buli oleh si lizugianti.
dan pelacur,ada ke boleh dikatakan seorang yang perempuan yang suka jual mahal sebagai pelacur? saya suka-suka sahaja nak berkawan dengan hensem,ada nama dan berduit as long as bachelor.dan kalau boyfriend atau suami saya dirampas saya sanggup membunuh,oleh sebab itu saya tak metrampas suami orang.kalau ibu saya perampas suami orang sedang dia tidak mahu dimadukan oleh ayah saya mereka jangan sangka saya sepertinya.saya di malaysia dah tiga kali menikah, dan semuanya saya adalah isteri pertama.

(And i thought she was some young girl who is having a dilemma… turns out she is a cuckoo adult who is probably in her forties and had mutliple marriages that non must have turn out successful….)


In all blazes, I do not give to hoot on what this whole matter is all about!

ONE– this my Immigration post was created to help those who are not to familiar with the procedures of making passport!
TWO– though sympathetic but i’m not anyone’s DEAR THELMA or BIG BRO! Go write to thestar.com.my
THREE– this is not some Celebrity post where any lodge complains will be taken notice!
FOUR– GO get ur own blog and spam ur comments there!

The only reason i allowed the first two comments to be publish is to entertain your sore feelings. I do sympathise ur situation but i’m no fool who listens to one side of the story ( plus You sound like a big Cuckoo!) and i do not suffer fools gladly!!

There i hope you are happy for i’m doing you some free publicity of your problem.

